Dag 4 och 5

tisdag 20 februari 2018 Gotland, Gotlands län, Sverige

Igår måndag startade Tobias dagen med en kort promenad och ännu kortare joggingsträcka :-)

På eftermiddagen åkte vi in till Visby och körde runt en del i centrum och därefter begav vi oss till O´Learys för att äta allahjärtansmiddag lite sådär i efterhand. Samtliga var mycket nöjda med maten; Marie och Tobias åt burgare, Tindra kycklingvingar och Elias valde vegansk tacos. Vi avslutade kvällen med filmkväll i stugan.

Idag tisdag startade Tobias dagen med en obetydligt längre promenad och en lika kort joggingsträcka som igår. Vi åkte in till Visby runt 12. Tjejerna handlade present till Rasmus samt shoppade lite. Grabbarna handlade på Elgiganten samt besökte Cikoria Hälsokost http://www.cikoria.org/home
Elias och jag kan varmt rekommendera denna butik (speciellt om man är vegan). "Den lilla butiken med det stora utbudet!". Elias shoppade vegantvål samt veganost.

Efter shoppingturen åkte vi direkt till Sanda skola och hämtade Rasmus för vidare färd hem till Mia och Rasmus. Mia dukade upp veganfika när vi kom; bubbel, kakor, chokladbollar i tre varianter, frukt, kaffe mm mm.
Till middag bjöds det på lasagne (vegansk och vegetarisk), svamp, broccoli, härlig sallad, tomater i ugn, ugnsgratinerad brysselkål med mandel, karamelliserad lök mm mm. Oj vad gott det var!
Efterrätten bestod av glass, rabarberröra och kaffe/läsk. GOTT!

Larstl
Senast aktiv - från Tofta, Gotlands län, Sverige