Golf, Bathurst och Port Elizabeth.

söndag 25 februari 2018 Port Alfred, Östra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen.
Resan gick nu vidare efter att vi lämnat Karin och Roger på Port Elizabeths flygplats✈️, det känns alltid tomt när det är någon som lämnar.😢😢
Det var då dags att lämna den bilen vi haft när vi var 6 och hämta ut en Toyota Avanza,🚗 sagt och gjort men ett problem uppstod, Micke som var chaufför hade inget kreditkort och det var blankt nej att hämta ut bilen, jag hade ju samma kort som Micke, jag började leta i min väska och hittar mitt Sölvesborgskort som jag hade tänkt att lämna in vid nyår, vi drog en lättnad suck. Nu gick resan vidare mot Port Alfred där vi beställt boende på Villa Vista. Micke körde de 15 milen i lugnt tempo och vi tittade på den fina naturen.
Vi åkte direkt till Royal Port Alfreds golfcourse ⛳️och åt lunchen där vi samtidigt beställde en golftid till morgondagen. Golfbanan ligger i fin natur med massor av Impala  som går lugnt och sansat på banan.
Det blev en golfrunda 🏌️‍♀️🏌️‍♂️i solsken, sedan lunch och något kallt att dricka.🍷🍷
Dagen efter bestämde vi oss för att göra en utflykt, vi fick ett tips av mannen som vi bodde  hos att åka till Sydafrikas äldsta Pub Pig and Whistle Inn i Bathurst, där var ochså en restaurang så där blev det lunch, ett mycket trevligt ställe med god mat och gott vin 🍷🍷.Vi besökte även en ananas odling och där var en ananas som var 17 meter hög (se bild), damen som var där varnade för att gå ut i odlingen eftersom det var mycket ormar i år, vi köpte en färsk ananas 4:- kronor som var otroligt god. Nästa dag hade vi bestämt att åka på en båttur i 🛥 Port Alfreds Waterfront och längst floden
Kowie River. Nu var det bara en dag kvar i Port Alfred och då körde vi ner till de enormt stora sand dynorna som var längst havet. Nu var det dags att lämna för att åka tillbaka till Port -E för att följande dag flyga ✈️upp till Johannesburg.
Han som ägde Villa Vista frågade om han fick åka med oss till P-E för att sedan åka och hälsa på sin syster, han hade varit så snäll och trevlig så vi sa att det går bra och så blev det ytterligare träning på engelskan det är ju alltid nyttigt.
Snart kommer sista stoppet Johannesburg.
kram
Lena