Hemma igen.

fredag 9 mars 2018 Kristianstad, Skåne län, Sverige

Hemma igen!
Strålande sol och 7 grader varmt när vi kom till Kristianstad den 6 mars! Härligt.
I Abu Dhabi har vi haft en behaglig tillvaro, sol och bad och avkoppling mitt i storstaden.

Det finns en hel del att fundera på, de otroligt påkostade byggnaderna, vägarna m.m. och samtidigt många byggarbeten, som står stilla (oljepriset lågt). Nybyggda skyskrapor, som står tomma samtidigt som det byggs nytt vid sidan om?!
Att miljonstadens befolkning till 83% består av gästarbetare låter nästan overkligt. Många av dem bor och arbetar här årtionde efter årtionde, de får inte ta hit sin familj och de kan naturligtvis inte bli medborgare i Förenade Arabemiraten. Till gästarbetare räknas också de, som har mycket välbetalda arbeten, de har ju i många fall sin familj boende här (och är säkert inte intresserade av att bli medborgare). ”Skilda världar” liksom i övriga världen.

Våren gjorde plötsligt en paus och vinterväder med snö och snöskottning (för Leo) tog vid.
Allt väl med oss. Tack för sällskapet.

Ewa Thulin
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige