surf

lördag 10 mars 2018 Unnamed Road, Puntarenas, Costa Rica

Surfing

Äntligen blev det av. Dagen med det stora S:et skulle inträffa och det var kvinnornas våta dröm, mannens våta dröm enligt Mikey, Jesus uppenbarade sig i motljuset som den uppenbara surfgud han är, Mattias står och funderar över om han verkligen valt rätt lag, jag gav honom en höger yttersida för att väcka honom ur sin dröm och sa: har man gjort sitt val så har man, du måste verkligen hålla fast vid det du trott på i så många år, att lämna Melissa ensam efter att ha dragit in henne i det, du vet ju hur Mikey fortfarande vacklar efter att ha byt sida. Lätt förbannad så avslutar jag med att säga till honom, håll dig till Man U, det e inte grönare på andra sidan. Själv har jag alltid hållit på Man C.

Jesus tar han om Matte och jag går ut och börjar surfa och får äntligen till surfingen och börjar förstå vad som är så speciellt med surfing. Efter 30 minuter så kommer även J och M ut i vågorna och Matte ser ut som om han är född på surfbrädan. Matte jublar, jag jublar och Jesus jublar. Efter 1h 30minuter så går vi nöjda från playa hermosa för att bege oss till Tambor för att spela horse shoe. Mer om det senare.

Pura Vida!!!!

Christel Söderstjerna