Sista inlägget!

måndag 12 mars 2018 Negombo, Västprovinsen, Sri Lanka

Då var det dags för sista inlägget på vår resa i Sri Lanka. Avslutnings middag i Negombo. Var ju bara ett måste att äta hummer, gissa om det var gott? Även en bild på vår chaufför Fernando och hans fru med min älskade familj. Fantastisk människa som ställt upp otroligt mycket och hjälpt oss med det mesta. I början av vår resa i Negombo såg vi en ung tjej med ett litet barn som bodde i ett plåt skjul. Denna unga flicka såg vi även andra gången vi kom till Negombo. Vi hade från början bestämt oss att skänka lite kläder för att få plats med nya. Därför skänkte vi kläderna till denna flicka. Är ganska säker på att det var ett bra val. Ett tips om ni reser hit, köp kläder. Kläder är deras största exportvara. Många stora märken tillverkar kläder i Sri Lanka t.e.x nike. Barnkläderna vi köpte i butik här kostade ca 25 kr (t-shirt) och i Sverige kostar lika t-shirt ca 250 kr. Och det är dom kläderna som exporteras till Sverige. Vi kan varmt rekommendera detta fina land och underbara människor. Personligen tycker jag Sri Lanka är ett bättre och trevligare resemål än Thailand. Det är billigare, ligger närmare, inte lika många jobbiga försäljare och jag såg INGET ställe som sålde svensk mat eller hade en svensk meny. Det vill jag ha när jag är hemma i Sverige. Men skynda er för det byggs för fullt och turisterna ökar för varje år! Tack älskade familjen för att man fick dela äventyret med er. Och Sri Lanka! Vi kommer tillbaka. Vi delar gärna med oss av våra erfarenheter om någon är intresserad. Ni når oss på:
[email protected]
Tack och hej!