Hike time!

fredag 8 december 2017 Las Palmas de Gran Canaria, Kanarieöarna, Spanien

Här hade jag förbokat en guidad vandring i Bandamas cratern, så nu fick jag bita ihop om det onda benet..
Vi blev hämtade av Joselites moves som företaget hette på kajen där båten lade till. Väldigt trevlig man och hans maka. Vi blev väl ett gäng på 15 personer. Vi åkte med minibuss uppför bergen ungefär samma väg som vi körde själva till Cruz de Tejeda för ngr. Det blev en väldigt vacker vandring ner i en stor crater..det gjorde ont i benet. Väl där nere så blev det god macka med dryck. Smakade på en kaktusfrukt. Lila, den var jättegod!
Sedan skulle vi upp igen..det var bland det tuffaste jag gjort..just för det onda benet..Kom sist, men upp i alla fall
Efter det hann vi med en busstur upp till pico de Bandamas med bussen. Vi kunde vara där ca 10 min och njuta av utsikten.

Därefter iväg till ett av öns flera casa de ruales..ett boende med vingård och restaurang. Där provsmakade vi tre olika viner och fick kex och ost till. Det vita vinet var smakligt Köpte med mig en flaska

Sedan tillbaka till båten. Vi körde gym var dag på båten ibland tom två ggr per dag

Ann Beutler
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige