Levada vandring

lördag 9 december 2017 Madeira, Portugal

Även denna organiserade vandring hade jag bokat hemifrån. Valde Lido tours, vilket var ett bra val 54 E för två personer. Vi blev upphämtade i hamnen, utanför C Ronaldomuseet med minibuss. Därefter blev det ytterligare ngr hotelstopp för att plocka upp mera deltagare. Vi blev väl ca 10 st. Guiden var en yngre tjej infödd på ön, Mkt kunnig och informativ.

Det var en bit av Levada de Norte som vi vandrande. Tog en stund att ta sig dit ut. Mkt högt och T var inte så översig förtjust i det. Han fick låta bli att titta.
Ett pat amerikanare var med.mannen där hade haft stroke och hade restsymtom i ena sidan dessutom svår svindel. Svårt att förstå hur vissa tänker.. Jag fick hjälpa honom en hel del..när guiden upptäckte det efte halva vandringen tog hon över det ansvaret.

Vi hade kalasbra väderoch vi var mkt nöjda över vandringen. Vi blev körda tillbaka till Funchal såklart. Föreslog en tur upp till Monte. Thomas var dock yr och lite illamående efter de höga höjderna så det blev mat på båten istället och så gym då

Ann Beutler
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige