En molnigare dag

tisdag 13 mars 2018 Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är det tredje gången jag försöker få till en text så det kanske bara blir en kortversion idag. Börjar bli lite trött...

Idag var det mer moln o dis både över berg o ner mot vattnet. Linnea, Lotta o Gabriella hade bokat tur ut till Robben island online till klockan 09.00, men vi var några som inte fått biljetter. Ingrid hängde med dem ner på morgonen o fick tag på en till 13.00. Sen fanns det inga mer förrän tidigast torsdag. Jag gick ner o åt lite frukost på superbra cafe där de hade hembakat bröd o kaffebröd.
Satt kvar o tog en kaffe med Ingrid när hon kom hem efter att ha köpt biljett. Gick hem o hämtade kofta o sen ner på stan igen. Därefter blev det hop-on bussen runt den blå slingan som går runt berget. Tog nog 2-3 timmar tror jag.
Köpte fruktsallad till lunch o tror inte jag känner för middag i kväll. Läsa bok kanske??

Kort variant blev det idag. Har nu en dag kvar i denna stad innan bussåkandet sätter igång.

Puss o Kram på er

Bodil Kvick
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Kommentarer
Postat av Ylva

Skönt att höra att du har det bra. Varmt och skönt. Det har ju inte vi. I går morse hade vi fått frygt 5 cm snö och på morgonen regnade det. Slaskigt och nu fryser det på detta slaskiga knaggliga. I natt frost igen och till helgen blir det troligen uppemot 10 minus eller mer. Längtar verkligen efter värmen. Ha det så bra. Kram från syrran 💖