ont om tid

onsdag 14 mars 2018 Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola Sweden,   Här kommer några rader från oss.  Idag har vi 5 dagar kvar i Santa Teresa och helt plötsligt känns det som om vi har ont om tid här.  Men det e väl lite så det är.  I måndags körde vi till Eric och Julie i Tambor och spenderade eftermiddagen i deras trädgård.  På kvällen grillade vi lite gott och bara satt ute och njöt.   Julie somnade på trädgårdssoffan men vi andra satt och bara njöt av den behagliga kvällen då temperaturen e helt ok.   Tisdagmorgon var vi uppe tidigt, intog en liten frukost och begav oss sedan till golfbanan. 7.10 var vi på väg ut för spel.   Spelet var ingen höjdare men återigen så e naturen magisk.  Dessa underbara stora papegojor som hänger runt golfbanan och nu när det e så torrt och varmt kommer dom ner på gräset och hittar små vätskehål och dom e inte så rädda så man kan verkligen studera dom på nära håll.  Efter 3 timmar var vi helt slut och vi begav oss tillbaka till Eric och Julie.   Eftermiddagen spenderades sedan mest i deras pool.   Vi hade bestämt oss för att äta middag på en restaurang i Montesuma som ligger mellan Tambor och Santa Teresa.   Menyn lockade inte Sammy så vi gick först och såg till att han fick i sig Pizza sen gick vi till nästa ställe.  Kommer inte ihåg vad restaurangen heter men den låg precis nere vid havet och det var så mysigt där.  Dom hade inte så mycket på menyn men det blev lite revben för min del och dom smakade bara kalops men det var helt ok.  Verkligen en härlig kväll.   Vi körde sedan tillbaka till Santa Teresa.  När vi kom tillbaka stod det en present vid vår ytterdörr.  Det var e jättefin bok ( costa rica from above ) som Marinne ( som äger huset och områden vi bor i )  hade lämnat till oss med ett jättefint kort man blir  varm i hjärtat och vi hoppas hinna med och bjuda ut henne på en lite  middag innan vi åker.   Idag har vi bara hängt hemma vid poolen och uträttat lite är ärenden.   I morgon ska vi spela hästsko en sista gång och på fredag kommer Eric och Julie över till Santa  Teresa dom har en god vän från Kanada på besök så det ska bli trevligt.   Sammy fundera på att dyka en gång till om han hinner och evi vill även bjuda över Juan och Cindy som har dykfirman ( helt underbara människor ) på lite mat innan vi åker här ifrån så tiden känns knapp och vi får se vad vi kan få till.   Tyvärr måste vi ju spendera de sista dagarna i San Jose och det e ju så där, hade gärna spenderat dom i Santa Teresa.    Många kramar från ett mycket varmt Santa Teresa.

Christel Söderstjerna
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica