Sista dagen i Santa Teresa

söndag 18 mars 2018 Carmen Beach, Puntarenas, Costa Rica

Hola Sveden,  Då har vår sista dag i Santa Teresa kommit och vi suger ut det sista ur detta underbara lilla ställe.  De sista dagarna har varit instensiva men ack så trevliga.  Igår var Sammy ute och dök en sista gång och jag var och körde Yoga på morgonen.   Sammy hade åter igen en bra dykdag med ytterliggare mantor och jag spenderade resten av förmiddagen hemma i huset.  Efter att Sammy kommit hem och vi tagit oss ett dopp i poolen så gick vi ner för att handla lite smått och gott.  Vi gick in om surfshoppen och lämnade över Sammys lilla kort och penga etui till Paulinjo som jobbar dår och som så gärna ville ha den.  En härlig skojfrisk kille.  Runt fem kom hela dykgänget hit.  Juan och Cindy som äger dykfirman deras 2 underbara barn Mariana som är 3 och Bruno som är 8 månader.  Dykinstruktörerna Ofelia och Elly var också med.  Det blev lite poolhäng och lite snacks vid poolen.   Barnen somnade gott på uteplatsen, Bruno i hägmattan och Mariana på några dynor på marken.  Eftersom halva gänget e vegitarianer och vi inte visste vad vi skulle tillaga så hämtade vi hem ett gäng pizzor och det var en höjdare,  vi bara satt och njöt och småpratade.  Vi hade köpt lite goa bakelser från The Bakery och nästa alla dom gick också ner.   Så härligt gäng dom e och vi kommer verkligen sakna dom.    Idag har det blivit en sista löprunda på stranden, Sammy sprang 1 mil och jag 5 km, sen har jag varit på ett sista Yoga pass.  Sammy har varit helt slut efter löprundan men vi har mest packat och chillat resten av dagen.   Vi ska gå ner och njuta av solnedgången här en sista gång sedan avslutar vi med en lite middag på The Bakery, jag vill ha deras pasta med pesto så så får det bli.   Känns konstigt att lämna detta huset som varit vårt hem i 5 månader och jag verkligen älskar detta hus, omårde och Santa Teresa.   Man får hoppas att vi får möjlighet att komma hit igen för det gör jag gärna.   Det har en speciell charm och som Jessica min Yoga instruktör säger det är någon som bara gör så man dras tillbaka hit och jag kan förstå vad hon menar.   Men det känns helt ok att lämna och dagarna i San Jose kommer säkert bara rusa fram och det känns också bra.  Nu ser vi fram emot att få komma hem och träffa alla nära och kära, det ska verligen bli underbart   Känner mig så tacksam och glad för att  haft möjligheten och få uppleva detta fantastiska land med sin underbara natur och glada människor, verkligen ett äventyr och minne för livet.   Önskar er alla en go vecka hemma och hoppas att våren snart e i antågande.  Pura Vida från oss till er-

Christel Söderstjerna
Senast aktiv - från Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica