3 april: avkoppling och Jerry på middag!

tisdag 3 april 2018 Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagen var vi alla lediga eftersom det är Southlands egen helgdag. Detta brukar inte firas så mycket så det var inget vi märkte av mer än att vi njöt av att vara lediga!
Per var en sväng och rondade på morgonen, men var snabbt tillbaka och vi åt en gemensam frukost ute i solen... Vi hade en avkopplande dag bla med kontakt med Sverige och sociala medier, eftersom vi mestadels inte hade haft täckning under helgen... Jag och Per tog oss tid att springa en runda och ta en kaffe på verandan. Vi köpte även liftkort för hela vintern inför kommande skidsäsong, i området kring Queenstown, för att spara några slantar...
På em kom Ellens kompis Tilly förbi med en stor brownie till oss som hon själv bakat! Fantastiskt omtänksamt! På kvällen kom Pers kollega Jerry på middag. Han är generös och hade med sig både vin och choklad till oss och choklad till barnen! Vi åt flundror, vilka vi tidigare fått av en annan av Pers kollegor. Per lagade till den och det smakade jättegott! Efter middagen åt vi den fantastiska brownie som Tilly bjudit oss på! Den var jättegod!! Vi somnade alla gott...