"Regnigt Sakae efter Kyabakura"
"Regnigt Sakae efter Kyabakura"

Kusin & Kyabakura

lördag 14 april 2018 Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Yay! Ingen nackont idag! Snorig och lite hostig, men det kan jag leva med! :P

Idag kommer Naoko (Norikos kusin som hälsade på oss i november förra året) och ska äta lunch med oss :) "Officiella" parkeringsplatser för besökare finns egentligen inte runt där vi bor (har aldrig stoppat någon annan tidigare men :P) och eftersom Naoko absolut inte vill chansa och få p-böter så parkerar hon på Apita här i närheten. Så jag och Noriko gick och mötte henne på Apita just före halv 1 och sedan gick vi tillbaka hem och åt lunch :)

Tiden bara rinner iväg när Noriko, Junko och Naoko börjar prata och helt utan vidare var klockan halv 5. Naoko skulle nu börja bege sig hemmåt (hon gillar inte att köra i onödan när det är mörkt och eftersom det blir mörkt i Nagoya runt 6 och det tar lite drygt en timme för henne hem så det passade bra att börja röra sig på nu). Jag och Noriko följde henne till bilen som stod parkerad på Apita och sa hejdå. Jajamensan, nog skulle det börja regna när vi var påväg tillbaka hem. Vad är det med vädret i Japan denna april alltså?!

Senare på kvällen diskuterades det om vi skulle åka och hälsa på hos Kimiko-san och Masato-kun men det visade sig att Masato-kun var ute på galej i Sakae (någon kompis till honom hade gift sig). Jaha, då blir det bara en lugn kväll hemma, tänkte jag. "Pling pling" lät det då från mobilen. Det var Masato-kun som skrev och frågade om jag ville prova att gå till en "Kyabakura" (Hostess Club). Jag som aldrig varit på en sådan tidigare och var självklart intresserad ;D Efter lite diskuterande hit och dit begav jag mig Sakae för att möta upp Masato-kun. Vad är då en "Kyabakura" för något då? Ja i sin helhet så är det en pubb/bar/club som män går till för att få drinkar serverade av söta/snygga/sexiga (beroende på inrättning) tjejer som sedan sitter ner med en och pratar. Alltså inget snusk whatsoever :P Det kan nästan liknas med en modern version av hur geishor arbetade förr i tiden, som sällskapsdamer helt enkelt.
Så vad väntar vi på Masato-kun? Ta täten och led vägen! XD

Efter att ha traskat runt 40 minuter i ösregnet i Nishiki (nöjesdistriktet i Sakae) bestämde vi oss för att fråga en av de många manliga "kvällsguiderna" som står utplacerade på stan om förslag. Det slutade med att vi hamnade på 9e våningen i någon hög byggnad mitt smeten, på en inrättning som heter "Dearest Club". På plats kom två välklädda servitörer (manliga alltså) och visade vägen till vårt bord och frågade vad vi ville bli serverade och någon minut senare kom två tjejer och satte sig ned med oss. Det blir nästan som en självintroduktion av det hela, motparten introducerar sig kort och börjar sedan fråga saker om en för att få igång en konversation och efter ca 15 - 20 minuter kommer en av de manliga servitörerna och säger att det är tid att byta och sedan kommer det ett annat par tjejer och sätter sig och ungefär samma sak upprepas en gång till och sedan när det har gått 15 - 20 minuter igen så blir det ytterligare ett byte och då kommer det ett tredje par tjejer och sätter sig ner och introducerar sig och börjar prata. När det hade gått 60 minuter så kom en av servitörerna och frågade om vi ville "förlänga" med ytterligare en timme, men efter att ha hört kostnaden för första timmen så avböjde vi vänligast och tackade för oss. Efter vi betalat följde tjejerna oss till hissen och vinkade av oss.

Jamen då har man provat att gå på en Kyabakura: en lärdom rikare och några tusen yen fattigare :P Det var allt för idag! Godnatt!

(Jag inser nu att jag verkligen inte har lyckats att hålla inläggen kortare, speciellt inte de senaste dagarna, som jag skrev att jag skulle göra i år :P)

Robin Eriksson
Senast aktiv - från Nagoya, Aichi prefektur, Japan