Mot Tofo

söndag 15 april 2018 Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Söndag 15 april.

Uppe o packade ihop sängen runt 5.30 o ner till baren för lite eifi. Fungerade inte från början men kom sen igång. Fick lagt upp bilder så nu är jag i fas.
Frukost runt 7 o 8.30 kom vi iväg. Nu drar vi mot Tofo. Sjunger o hurrar för Johan som fyller år idag.

Några kissepauser o poliskontroller senare så närmar vi oss Tofo. Mkt bättre vägar nu. Men på en mindre väg blir det plötsligt gupp av ngt slag o innan man hinner reagera slår bussen i o de som sitter längst bak hoppar högt. 2 st slår huvudet i taket o 1 hoppar högt o landar sen ner o slår i svanskotan/ländryggen. Får ont o ligger på magen där bak. Vi får stanna ett tag men kör sen sakta vidare.
Kommer fram till campingen där vi ska bo i dorms o tar oss till toa o restaurangen. Beställer mat o dryck o till slut kommer hon som slog i ryggen gående med stöd. Lägger sig o vilar på en madrass.

Efter lång väntan får vi maten, smakar bra i alla fall. Nu snart ska vi se var vi ska sova.
Blir 2 sovsalar med 14 bäddar (våningssängar) i varje. Några ska nog ligga på busstaket o några köper upp sig till egen "stuga". Har plockat ner lite grejor så får jag hämta i bussen det som behövs senare.
Fasligt med mygg, vet inte hur många som stuckit mig nu.

mammabodil
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige