15 april: Klättring och övernattning!

söndag 15 april 2018 Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagmorgonen åkte Per till jobbet, medan vi andra åkte på gudstjänst. Vår vän Julie var framme i kyrkan och berättade om att ett antal kineser som brukar komma till deras hem för att de vill veta mer om Jesus (de hade aldrig öppnat en bibel innan de kom till Nya Zeeland). Nu ville några av dem döpas i veckan! Häftigt!
När vi ätit lunch och slappat lite kom Per hem och vi skjutsade Vilma till Chiara för att de skulle kunna träffas. De var sedan och klättrade på klätterväggarna på stadion tillsammans med Chiaras familj. Chiaras familj hade inte provat klättra tidigare, men de var alla sugna på att göra om det, även om det var lite läskigt... De fikade efteråt med glass och var en sväng på lekplatsen i Queens Park.
Ellen och Ludvig åkte hem till sina kompisar Tilly och Oscar på em för att leka och sova över. Ellen hade först varit lite osäker på om hon skulle våga eftersom de aldrig varit där själva förut och för att de har en hundvalp som är ivrig och gärna vill hoppa upp och hälsa när man kommer (de pratar bara engelska, men det var inte det största skälet). De grejade det dock båda galant! Familjen lyxade med att köpa hem ”fish and chips” på kvällen och Ellen och Ludvig vande sig vid hunden, vilken i slutet av kvällen låg hos dem i soffan när de tittade på tv...
När Vilma blev hemskjutsad, höll jag och Per som bäst på med att laga ”blue cod” till middag. Vi insåg att maten skulle räcka till oss alla så vi bjöd in Chiara och hennes familj på middag. Det var väldigt trevligt och tjejerna var även nöjda över att få ses ytterligare en stund...