Flygresan

lördag 14 april 2018 Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi startade från Arlanda med flyg till Doha. Det var Quartar flygbolag och att det blev just det berodde på pris och att tiden passade oss. Hade bävat lite för denna flygresa. Det blev många timmar på flyget.
I Doha hade vi ca 4 timmar innan planet till Sydney skulle avgå. Vi var en timma sena från Stockholm så de tre timmarna vi fick vänta gick snabbt. En middag på flygplatsen i Doha hann vi med men inte mer.

Väl på plats på flyget till Sydney som skulle bli den värsta biten då det handlade om en hel dag eller natt eller... vi hade ingen aning om vad klockan var till slut.... på något sätt gick tiden o vi kom till Sydney. Kan väl inte säga att Quatar har de bästa planen eller den bästa servicen. Men det funkade!

I Sydney hade vi två timmar till vårt plan till Christchurch skulle lyfta. Vi fick veta att det bara skulle ta 165 personer o hälften av allas bagage, pga väderförhållande. Vi skulle få komma med eftersom vi inte hade visum för att stanna i AUS. En lättnad! Det var ett litet plan och vi märkte aldrig av några svåra väderförhållande heller..
Glada blev vi när vi såg att vårt bagage kom rullande som de sista väskorna på bandet.
flygresan var avklarad!

Framme ca 02 i Christchurch. Nu kunde vi ställa våra klockor. Vi fick några timmars sömn på ett hotell i närheten innan resan startade på riktigt.