16 april: Massor med lek!

måndag 16 april 2018 Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagen åkte Per tidigt till jobbet och jag insåg att Toni inte hade ringt... Skönt! Ett gott tecken på att övernattningen gått bra!
Jag handlade på morgonen och hemmet låg oförändrat och tyst pga att Vilma fortfarande låg och sov...
Jag hämtade sedan Ellen och Ludvig och allt hade gått fantastiskt bra! Ellen och Tilly dansade när jag kom... Ludvig hade varit vaken sedan 05 och Ellen sedan 06, så de var lite trötta...
Väl hemma väntade strax Ludvigs kompisar Marchel (går i klassen) och hans tvillingbror Devan (går i parallellklassen), för att leka. De spelade lite iPad, men var mestadels på sin skola och spelade fotboll i det strålande vädret! Solen värmde skönt!
På em kom Isabell och barnen över på fika. Jag hade förberett frallor, men märkte frustrerande nog att ugnen inte fungerade. Jag fick lyckligtvis men låna Isabells familjs ugn!
Det slutade lyckligt med nybakade frallor och smoothie! Vilma och Chiara gjorde sedan ett besök på James Hargest Junior school där Vilma går och Chiara också ska börja. Vi gick sedan till lekplatsen på Waihopaiskolan och barnen lekte bla ”tagen”. Stackars Ludvig fastnade lite i en av ställningarna när han skulle hoppa ned i leken ”tagen”, och fick lite ont i magen. Han mådde sedan bättre, men det fick avsluta leken och vi gick hem för att laga och äta kvällsmat. Per anslöt till middagen, men var sedan tyvärr tvungen att åka in en sväng igen...
Ellen och Ludvig somnade snabbt, medan Vilma ville stanna upp länge (vi ser lite tonårstendenser i sovmönstret...).