Vad bra vi har det!!

måndag 16 april 2018 Tofo Beach, Inhambane, Moçambique

Måndag 16 april.

Sovit i säng i sovsal o det var väl sådär. Myggnätet i ansiktet om man skulle få plats raklång o brädor som kändes genom madrassen. För o inte tala om toorna med vatten på golvet. Blir bussen resterande nätter.

Uppe innan 6 o ner till restaurangen. Jag o Benny fick beställt frukost ca 6.30. Satt sen o pratade tills många av de övriga kom dit.

Jag, Linnea, Monica o Henrik skulle gå ner o ta ut pengar på bankomaten, "bara 3 km dit"??? Började gå eftersom det inte skulle vara så långt. Vi gick o gick o till slut så hoppade vi upp på flaket på en pick-up (lokal taxi). Kostade 10 pengar/person, alltså ingenting. Tog ut lite pengar o köpte grytunderlägg o typ necesdär. Sen stannade vi en bil = taxi? o tog oss tillbaka för 60 pengar. Gick sen via den lokala marknaden där jag köpte 2 tavlor o sen via stranden tillbaka. Stannade till vid stället bredvid vårat där vi tog en Savanna/öl o sen åt jag, Monica o Linnea lunch där. Kom en liten kort regnskur så vi fick flytta inomhus.

Har sen varit nere o badat i vågorna. Härligt!

Är nu hemkommen från middag på lokal krog. Åt pizza. Sen gick vi till annat ställe en stund. Blev vatten för mig o Linnea. Andra tog kaffe eller drink.
Traskade tillbaka på stranden o det är lite jobbigt att gå i den lösa sanden i mörkret. Har gjort mig i ordning i bussen istället för i natt. Känns bättre.

Sov gott :)

Bodil Kvick