Vårt boende bakom den coola bilen..
Vårt boende bakom den coola bilen..

Wanaka

lördag 21 april 2018 Wanaka, Otago, Nya Zeeland

En underbar plats vi hamnade på. En liten mysig stad precis vid Wanakasjön. Vårt boende på Wanaka Homestead Lodge hade allt man kunde önska. Värdinnan var så trevlig och såg till att vi hade det bra. Läget på boendet var perfekt bara ett stenkast från sjön och promenadavstånd in till stan.
Vi fick tips på restauranger och åt på Relishes Café och på Big Fig Wanaka. Båda helt fantastiska med mat och service. Rekommenderas!

Wanakaträdet då... hade sett fram mot att få ta bilder av detta träd sen resan bokades. Vågar jag säga att 5-6 timmar tillbringades vid detta fantastiska träd som står mitt ute i vattnet. Sägnen säger att trädet växte upp från en träflisa... Nu är det en symbol för Wanaka och fotograferas av ett hundratal personer varje dag.

Vi hyrde mountainbikes och cyklade en bit längs sjön en förmiddag. Hård vind men fantastiska höstfärger.

Vi var här tre dagar o sista dagen klev vi upp klockan tre på morgonen för att vandra upp till Roys Peak och se soluppgången därifrån. Vandringen i mörkret tog ca 3 timmar upp. Det var en tuff vandring på 18 km men det var värt allt att vandra under stjärnorna och få uppleva när bergen färgades av solens första strålar.

Marie
Senast aktiv - från Costa Rica