Den parken rundade vi
Den parken rundade vi

Jag kommer aldrig att flytta till Tokyo...........

lördag 21 april 2018 Tokyo, Hachioji, Japan

.......Tokyo är en fantastisk/spännande stad, men herreminje vad många människor, har aldrig sett sådana folkvandringar för. Något märkligt är att det blir aldrig bråkigt eller knuffigt och ser inte varandra?
Otroligt svår att få ögonkontakt eller avlocka dem ett leende.
Idag har vi kört runt på den stora ringlinjen (pendeltåg??), på vissa ställen tog vi Tunnelbanan.
Intressant är att på perongerna är det ritat sneda streck där folk ställer sig i kö för att kliva ombord.
På ett ställe var det knökafullt med folk då ställde våran fantastiska guide (Kristina) sej sist bakom gruppen och aggerade "påknuffare". Det var en märklig upplevelse när hon tryckte till, å ingen i gruppen blev kvar på perongen.
Vi var åxå och kikade på statyn av vovven som väntade på sin husse 8 år efter att husse hade dött på jobbet (googla på "Shibuya hunden", så får ni en fantastisk historia, å den är sann).
Ni kan ju åxå googla på "Shibuya korsningen", där har jag varit.
Glömde  tala om att på introdutionen igår var det 2 huvudämnen, Automatiska toalettstolar (den har jag redan talat om), och jordbävning.
Hur man skall aggera och att man skall ta det som händer, på alvar, bara det att det finns en löstagbar ficklampa på alla rummen säjer en del.
Imorgon lämnar vi Tokyo med "Shinkansen tåget"
Skall bli skönt att komma ut på landet.

Leif Jonsson
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Kommentarer
Postat av Marianne Wilhelmsson

Nya upplevelser och det är fint höra om dem även om jag själv upplevt lite av samma sak men det var för många år sedan, nämligen 1976. Kom till Japan via Transsibiriska järnvägen vilken jag gärna skulle åka igen.