Miniklubb

torsdag 3 maj 2018 Kemer, Turkiet

Idag när vi vaknade gick vi ner till vår nya restaurang och åt frukost där. Efter frukosten intog vi några platser vid poolen och tog oss ett härligt morgonbad. Emilia bestämt att hon ville vara med i miniklubben idag så Christopher följde med henne dit och lämnade henne. Hon blev inte så länge där på grund av att det var något ryskt barn som hade pratat med henne 😀
Gottfried provade en ny vattenruchkana och tyckte den var läskig men rolig.
När vi skulle äta lunch idag såg jag att det var en som kom med ett helt får med muffins. Barnen blev naturligtvis sugna. Vi började leta och hittade att det fanns ett kafé med massa goda tårtor och kakor. Det blev lite efterrätt på kafét istället för på restaurangen.
När vi var på väg tillbaka till poolen hade piraterna anlänt till hotellet. De gick runt med en papegoja på axeln. Vi tog ett snabbt bad och sedan förflyttade vi oss ner till havet. Emilia och Chtistopher tog en liten tupplur, jag tog några härliga bad i havet. Jag älskar det salta vattnet och vågorna som sveper in mot land. Gottfried vågade sig inte i eftersom de har läst om hajar i skolan 😀 Efter badet löste Gottfried och jag lite korsord. Vi hade fin underhållning av en ryss som stod på bryggan och gjorde benböj i tajta badbyxor 🤣🤣🤣🤣
ikväll var det turkisk afton med ett turkiskt danslag som vår riktigt bra. Efter det gick vi bort till utomhusdiscot och dansade loss en stund innan det var dags för en liten shoppingrunda på vägen hem till vårt rum.

Jenny Lundén
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet