Byte av hotell

måndag 7 maj 2018 Antalya, Turkiet

Idag efter frukosten checkade vi ut och Christopher hade bokat samma taxibolag som vi åkte med från flygplatsen. Det kom en fin Mercedes buss och med skunnsäten och tv i och hämtade oss. Färden började mot Antalya och hotell kervansaray. När vi checkade in fick vi ett stort rum på 8:e våningen med fantastisk utsikt över poolen och havet. Vi gick en sväng för att se oss om och konstaterade att ändra hotellet var mysigare. Vi gick och åt lite lunch och där jobbade en farbror som hälsade oss välkomna och sa att han skulle hålla ett bord åt oss på kvällen. Han undrade också vilket rum vi bodde på. Gottfried och Christopher provade de nya vattenrutchkanerna och vips hade Gottfried lurat med mig upp. Herre gud vad högt upp vi var. Livrädd satte jag mig i rutchekanan och åkte nerför. Måste faktiskt erkänna att det var riktigt roligt 😀😂
Emilia ville en sväng till lekparken och Gottfried och Christopher spelade lite bordtennis. Christopher hade fin utsikt från lekparken eftersom det var en tjej som skulle fotograferas av fotografen i bikini. Christopher tyckte vi skulle stanna längre på lekparken 😉😁
När vi var nöjda med poolhäng tog vi en sväng upp till en av barerna. Där jobbade en kille som försökte busa och leka med Emilia men hon gömde sig bakom mig 😀
När vi kom tillbaka till rummet hade de ställt in en flaska rött vin, en flaska rosévin och ett fruktfat.
När vi gick ner till kvällens middag hade han dukat ett fint bord åt oss med massa blommor.
Efter maten var det showdags. Först var det barndisco och sedan var det ett band som spelade och en tjej som sjöng.

Jenny Lundén
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet