Vi börjar utforska staden

tisdag 8 maj 2018 San Francisco, Kalifornien, USA

Tisdag 8 maj.

Sov gott i natt. Var vaken flera ggr men dov däremellan. Bred o skön säng o vaknade vid 7-tiden. Fick göra om gårdagens inlägg för det försvann efter jag skrev det på kvällen.
När vi var klädda gick vi ner till lobbyn o åt frukost. Det var frukt, kaffe/the o muffins o wienerbröd. Tog kaffe o melon.

Därefter tog vi oss till Trader's Joe o handlade lite. Blev bröd o pålägg, pålägg o lite annat.
Sen hem o käkade frukost o efter det bar det ner på stan. Försökte få betalat min hotellnota men det funkade inte idag heller?? Gör ett försök till i em. Sen ner mot Union square. Stannade o kikade i en del affärer på vår väg ner mot turistinfon. Där bokade vi en tur till redwoodträden o vinprovning på torsdag.
Därefter gick vi till Yerba Buena Vista garden o sen ner till vattnet o Ferry building. Där gick vi o kollade på allt som fanns o åt sen lite mexikanskt.

Det var lite disigt på morgonen men klarnade upp o blev soligt. Riktigt varmt men så kommer man in i skuggan o blåsten o så blir det kyligt.

Letade oss tillbaka till Macy's vid Union square o åkte upp till Cheesecake factory o köpte kaffe o cheesecake. Gick ut på torget o satte oss att äta. Gott!

Sen in på Macy's o kollade. Cathrin o Lillemor skulle shoppa o jag o Tuula gick till hotellet. Jag försökte betala igen o nu lyckades set. Det var vin o ost i lobbyn så jag o Tuula gick dit ner. De andra två kom inte tillbaka förrän senare så de missade vinet.

Skulle gå ut o äta men orkade inte så det blev macka o vin o snack i köket istället. Nu väntar sängen igen o i morgon Alcatraz.

Bodil Kvick
Senast aktiv - från Kungsbacka, Hallands län, Sverige