Shopping i gallerior

tisdag 8 maj 2018 Antalya, Turkiet

Idag när vi vaknade var det lite mulet. När vi åkte taxin hit såg vi att det låg två stora shoppinggallerior straxt utanför hotellet. Jag ville shoppa direkt efter frukosten men blev stoppad av resten av familjen som hellre ville ligga vid poolen eftersom det hann och klarna upp under frukosten. Christopher och Emilia tog en sväng till lekparken och Gottfried och jag åkte lite vattenrutchkanor. Christopher hade sett hur folk gick och drack något ur en burk och gick och hämtade en sådan när han blev törstig. Han öppnade den och började dricka men slutade snabbt när han insåg att det var filmjölk 😂😂😂
Efter det var hela familjen trötta och somnade på var sin solstol. Vi vaknade av att åskan mullrade och jag plackade snabbt ihop våra saker och väckte barnen innan regnet kom. Till lunch åt Emilia två stora tallrikar med pasta. Tur att det blev regn då fick jag min shoppingrunda 🤑😃. Tyvärr är turkiet inte som det var för 15 år sedan då men kunde pruta ordentligt på priserna 😐. När övriga familjen hade tröttnat på shopping gick vi till baren och drack lite drinkar innan det var dags för middag. Vår servitör hade dukat upp vårt bord lika fint ikväll med massa blommor. Efter maten var det barnshow och sedan kom en trollkarl och trollade. Showen var mycket bra och Gottfried som älskar trolleri gillade den mycket. Emilia somnade i mitt knä så det var bara att traska hemåt när den var slut.

Jenny Lundén
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet