Alcatraz

onsdag 9 maj 2018 San Francisco, Kalifornien, USA

Onsdag 9 maj.

Jag o Cathrin gick ner o åt hotellets s.k. frukost. Blev melon o kaffe, klarade av att motstå frestelsen av bakverken.
Gick sen upp o åt frukost.
När vi var klara så traskade vi ner till Market street o tog en spårvagn där. Åkte ner till vattnet o gick av nästan vid pir 33 där båten ut till Alcatraz skulle avgå. Solen sken från blå himmel men vinden var lite kylig.

Båten ut till Alcatraz gick 11.30 o resan ut till ön tog inte så lång tid. Vi promenerade upp till fängelset o fick hörlurar för vår audiotur runt fängelset. Inte mycket till yta de intagna hade där precis. Båten tillbaka o sen var vi så hungriga så vi fick leta upp en restaurang. Då var klockan nog strax efter 15.

Mätta o belåtna skulle vi dra oss hemåt. Det blir mycket gående här. Tuula knatade till hotellet o toaletten o vi andra letade upp en affär för o köpa bröd.

Vi kom tillbaka till hotellet i tid för eftermiddagens vin, ost o kex. Satt o pratade ett bra tag innan vi drog oss upp till rummet. Här har vi nu spelat kort, Chicago som Lillemor vann.
Är ganska trötta fast klockan bara är strax efter 21. Ska upp lite tidigare i morgon då vi ska ut på tur igen.

Bodil Kvick
Senast aktiv - från Kungsbacka, Hallands län, Sverige