Muir woods o wine tasting tour

torsdag 10 maj 2018 San Francisco, Kalifornien, USA

Torsdag 10 maj.

Idag satte vi klockan för vi hade en tid o passa. Gick upp 6 för o göra oss i ordning o äta frukost innan vi skulle bli upphämtade 7.45 utanför hotellet. Bussen körde sen runt o plockade upp fler folk från olika hotell. Därefter åkte vi över Golden gate o mot Muir Woods. Tog nog ca 30 min att ta oss dit. Det är en nationalpark med jättehöga Redwoodträd/sequoja. De högsta är 115,5 m högt. De kan ta upp vatten både genom rötterna o genom löven vilket behövs eftersom det inte regnar på kanske 8 månader o de behöver massor med vatten varje dag. Vi var där ca 1 timme innan vi åkte vidare.

Sen åkte vi mot vindistrikten o började i Sonoma valley där vi besökte en liten vingård som hette Mayo. Efter det åkte vi till Sonoma där vi åt lunch på en mexikansk restaurang. Drog sen vidare till Napa valley o en vingård som hette Kieu  Hoang eller ngt liknande. Sen iväg till den tredje o sista vingården som hette Cline.

Efter detta var det dags att åka tillbaka. Vi stannade vig Golden gate bron på höjden o kollade utsikten o fotade innan vi blev tillbakakörda. Åter på hotellet runt 18-tiden. Har haft en underbar dag med sol o blå himmel. Trevlig chaufför/guide som berättade massor under färden.

Efter att ha vilat lite på rummet så drog vi ut för att leta upp en pub eller liknande. Hamnade på en irländsk pub o beställde en drink o lite ost.

Nu är det lite slöande med en kopp kaffe/the innan läggdags.

Bodil Kvick
Senast aktiv - från Kungsbacka, Hallands län, Sverige