Basket i Turkiet

torsdag 10 maj 2018 Aksu, Manavgat, Antalya, Turkiet

Idag efter frukosten så ville Gottfried åka vattenrutchkana och Emilia ville till stranden och leka i sanden. Därför blev det att vi delade på oss en stund. Det finns inget bättre än ett morgondopp i havet🏊‍♂️
Efter en stund gick vi upp och jag åkte lite vattenrutchkanor med Gottfried och barnen fick var sin glass. Glassen är öppen mellan 12.00 -15.30 så det blir några glassar varje dag 🍦🍨😀
Vid lunch var Gottfried besviken för han hittade inget på restaurangen som han gillade. Det är första gången på resan som något av barnen inte har gillat maten. Som tur var hade jag tidigare sett andra komma med hamburgare från snackbaren så där var vi och hämtade två till han.
När vi hade ätit klart hade det kommit mörka moln och vi bestämde oss för att gå och spela basket. Emilia tyckte bara det var kul en stund och skulle springa till lekparken när hon trillade på asfalten och slog upp båda knäna. 😭
Efter en stund började det regna och vi gick alla hem och somnade en stund. Jag vaknade av att det knackade på dörren. Yrvaken gick jag och öppnade och där stod vår servitör med frukt och vin.🍷🍏
Vi gjorde oss i ordning och gick ner till middagen. Det var turkisk afton ikväll med jättegod kebab och pommes. Kockarna hade gjort så fina konstverk av pumpor. På scenen var det turkiska dansare som dansade för oss.

Jenny Lundén
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet