Chinatown mm

lördag 12 maj 2018 San Francisco, Kalifornien, USA

Lördag 12 maj.

Vaknade till ordentligt vid 6.30 efter att ha varit vaken x flera som vanligt av allt gatuljud. Det är tjutande utryckningsfordon o brötande bilar mm av o till hela tiden. Är egentligen inte så störd av det, känns mest som ett biljud som bara är där.

När vi var klara med morgonbestyren så drog vi ut på stan. Gick till Chinatown o in o ut i affärer där. Efter 3 tim så hade vi väl bara kommit 4-5 kvarter framåt.....- say no more!
Vi tuggade oss i alla fall vidare o kom nästan fram till Coit tower o kollade utsikten. Blåste fruktansvärt kyligt på höjderna speciellt. Tog trappor ner till hamnområdet o kom fram till Pier 39. Var tvungen o gå på toa så vi var in på Hard Rock café. Sen var vi in på en restaurang o åt en supergod burgare. Därefter blev det en tur till sälarna som låg o solade sig o mådde bra.

Vi fortsatte sen längs vattnet till Girardelli square där vi köpte lite choklad. Klockan hade hunnit bli över 17 o det var dags att dra sig hemåt. Hade tänkt ta en cable car men det var jättelång kö så vi började gå istället. Gatan gick upp o upp tills vi kom till Lombard street där den kurviga delen börjar. Stannade o kollade lite innan vi gick vidare. Lite upp o lite ner o så var vi nere vid affären vi handlade i första dagen. Gick in o handlade lite vin o så tog vi de sista gatorna ner till Post street o vårt hotell. Då var klockan strax efter 18 o det var skönt o vila fötterna.

Har slöat lite o sen kanske det blir lite kortspel. Måste slå Lillemor som vann förra gången.

I morgon är det Mors dag här i USA.

Bodil Kvick
Senast aktiv - från Kungsbacka, Hallands län, Sverige