Mors dag o shopping

söndag 13 maj 2018 San Francisco, Kalifornien, USA

Söndag 13 maj.

Vaknade runt 6 o la mig o läsa tills alla var vakna. Dusch o frukost o toabesök o sen ner i lobbyn för lite kaffe. Idag på Mors dag så unnade jag även mig wienerbröd typ. Inte ett utan det blev 3! :) Det är ju ändå Mors dag här...
När vi alla var klara här så var det dags o gå ut på stan. Lite mera moln o kylig vind. Först gick vi ner till Farmers market vid Civic center framför City hall. Där sålde de frukt, grönsaker, blommor, nötter, honung mm, mm. Drog oss sen bort till Macy's där Tulla, Lillemor o Cathrin skulle in o handla. Jag gick o kollade Forever21 o sen Old Navy där jag handlade både till mig, existerande barnbarn o kommande barnbarn. Det var nedsatta priser så jag sparade 47 dollar, inte så illa.
När jag var klar där så var de andra också på gång, fast jag var först till Union square där vi stämde träff o sen tog en fika.

Cathrin drog hem till hotellet o vi andra tog en cable car tur o retur bara för att åka. Kom tillbaka till hotellet ca 16 o efter att ha lämnat grejorna på rummet så blev det lite vin, kex o ost i lobbyn.
Sen upp o bytte om innan vi gick ut o åt. Blev en italiensk restaurang ca 15 min promenad bort. God mat men det är verkligen inte billigt. Sen kommer tax på priset o dricks på det....

Nu lite slappande o bokläsning innan läggdags. Bara 2 hela dagar kvar här nu. Ändå har vi inte sett hälften!

Bodil Kvick
Senast aktiv - från Kungsbacka, Hallands län, Sverige