Tur till Castro o Mission bl.a. o jordbävning!!

måndag 14 maj 2018 San Francisco, Kalifornien, USA

Måndag 14 maj.

Mer molnigt o kyligt idag. Efter att vi ätit frukost o alla var klara så gav vi oss iväg ut på nya äventyr här i SF. Gick ner till Market street o tog F-bussen till slutstationen i Castro. Detta är regnbågsflaggans stadsdel. Vi gick runt o kollade i små affärer o handlade några småsaker. Gick sen vidare o kom in i stadsdelen Mission. Fikade på ett lite mysigt ställe där de hade kaffeprovning. Kollade in en massa fina murals (väggmålningar). Bl.a. ett kvinnohus som var jättefint målat.

Funderade på att ta en buss eller spårvagn men kom fram till att man ser mkt mer genom att strosa runt. Gick mot Japantown o kollade in i små affärer där. Sen hade vi inte så himla långt att gå till hotellet, bara några kvarter hit o dit så vi traskade vidare.
Var inne o handlade lite att äta, sallad o ost mm. Solen hade börjat hitta genom molnen o klockan var strax efter 16 när vi kom tillbaka till hotellet.

Skönt o vila benen så det blev lite läsande bl.a. Strax efter 19 så kändes det först som en rejäl vindpust genom fönstret men sängen skakade o spegeln i vår garderobsdörr likaså. Jordbävning???!! Kändes lite olustigt faktiskt. Vi bor ju på vån 8 o höga hus runt om. Funderade på om man skulle vara redo att ta med sig väska o ta sig ut:) Tänkte att om det är allvarligt så säger de väl ngt på tv-nyheterna.

Blev lite kex o ost i vårt lilla kök o sen kom det på nyheterna: jordbävning på Oaklandsidan 3,4 på Richterskalan. Hoppas inte det blir mer än det.
Sista hela dagen i morgon o det ser tyvärr ut o bli mulet. Men vem vet, vi får se hur det ser ut då.

Bodil Kvick
Senast aktiv - från Kungsbacka, Hallands län, Sverige