Hemresedag o Hemma igen

torsdag 17 maj 2018 Kungsbacka, Hallands län, Sverige

Onsdag 16 maj - torsdag 17 maj.

Ja då var man hemma igen o nu sitter jag här o kollar hockey.

Vaknade runt 6 onsd morgon, SF-tid. Blev lite mobil o läsa bok innan alla var uppe. Åt lite kex o mjukost till frukost. Diskade o ställde i ordning samt packade resväskan. Var i stort sett klar förutom att stödstrumpbyxorna skulle på. Cathrin, Tuula o Lillemor gick ner i lobbyn o åt lite frukt o kaffe, hotellets sk frukost. Jag ville inte ha utan var kvar på rummet o läste plus satte på mig stödstrumporna.
När de andra kom tillbaka så stannade Tuula kvar för toabesök o vi andra gick iväg. Jag o Lillemor ställde ner våra väskor i receptionen. Vi hade bokat taxi till flygplatsen kl 14.30 o skulle vara klara 14.20. Vi gick sakta ner till Union square o satte oss där på en bänk i solen. Riktigt fin dag o det gällde att njuta in i det sista.

När klockan var strax efter 11 drog Cathrin tillbaka till hotellet för att göra sig klar. Man skulle ha checkat ut till 12. Jag o Lillemor åkte högst upp på Macy's o the Cheesecake factory där vi fick ett bord på terassen o beställde lunch. Åt en god sallad o sen kaffe o en cheesecake som vi delade på till efterrätt. Tuula hade suttit i hotellobbyn o väntat på Cathrin som aldrig kom så hon kom sen ner till restaurangen också. När vi ätit klart så gick vi ner till torget igen o där satt Cathrin också. En stund till i den goa solen o sen var det dags att gå tillbaka.
Vi gick förbi ett ställe där vi fick prov på hudcreme o sen fick vi allihop prova ngn kräm som slätar ut rynkor o påsar under ögonen. Syntes stor skillnad o vi blev kvar ett tsg o pratade med försäljaren. Bra erbjudande o försök till övertalning men vi hade ju tid att passa. Cathrin fastnade men vi kände att vi måste gå. Fick sen ut våra väskor o stog o var oroliga att vi inte skulle vara 4 när taxin kom.

Som tur var så var även vår taxi lite sen o då dök även Cathrin upp. Åkte med en kvinna från Filipinerna som drog hela sin livshistoria för oss. Hon hade varit med om en del. Kanske inget man sitter o pratar om så men, men..
Checkade in våra väskor o genom säkerhetskontrollen vilket gick väldigt smidigt o trevlig o glad personal. De är väl glada att man lämnar landet kanske? Planet skulle från början gå 18.10 men jag hade fått meddelande om att det var försenat till 18.50. Sen hände inget o ingen ny allmän info utan det dröjde ända till 20 innan vi lyfte! Resan gick bra. Lite att äta o sen försöka slöa o läsa lite. Planet var inte fullt nu heller så Lillemor kunde sträcka ut sig på 3 platser o vi behövde inte sitta på varandra. Landade ca 15.30 o som tur var hade vi bokat så vi  inte behövde stressa till flyget mot Göteborg. Det avgick 17.40 sen o efter knappt 1 timme landade vi på Landvetter.

Roy kom o hämtade o Lillemor åkte med oss till Kungsbacka där hennes dotter hämtade. Cathrin körde hem Tuula o skulle sen köra till Orust. Hoppas resan dit gick bra.

Har nu packat upp o sitter o kollar hockey. Jobb på BVC i morgon för mig o Tuula o sen jobbar vi o Lillemor fred o lörd natt. In i elden med en gång!:)

Tusen Tack till mina reskamrater för härliga dagar i San Francisco. Vi har sett mycket o gått långt varje dag.

Kram!!

Bodil Kvick