Black belt in Karaoke!

fredag 25 maj 2018 Tokyo, Hachioji, Japan

Värmen hade igår återvänt till staden och solen stekte. Vi begav oss först till Ueno för att vandra lite bland försäljarna och i butikerna. Efter att ha strosat en stund tog vi oss till Uenoparken men det blev varken zoobesök eller museumbesök. Istället bara hängde vi en stund borta från stadens larm med en kall pandaöl. Efter Ueno gick resan mot Akihabara för att kolla in detta nördmecka. Lite överallt på gatorna står unga tjejer iklädda franska hushållerskekläder för att locka in nördar på deras caféer. Vi hamnade istället på ett Gundamcafé, Gundam är en animeserie om jätterobotar som slåss vilket är väldigt populärt här. Känner egentligen inte till mer än så då jag aldrig sett det. Anledningen att vi hamnade på cafét var för att vi behövde vila fötterna lite. Vi letade oss sedan tillbaka till boendet i Asakusa för lite vila innan kvällens äventyr skulle påbörjas.
Vi tog oss med metron till Roppongi och åt kebab med pinnar till kvällsvard. Vi hittade sedan en liten bar med schyssta priser. En av få andra gäster var en udda man i klänning och basker vi sett redan på metron. Vi tog några drickar medan vi lyssnade på musik och på storbild visades av någon anledning en Victoria secretgala. Efter att ha vandrat en del i området och undvikit inkastarna så gick vi till en sista bar innan metron tillbaka. Givetvis satt samma klänningsklädda baskerman på även denna bar. Jävligt udda. Vi tog oss hem kring midnatt för att inte fastna i Roppongi. Jag avskyr denna stadsdel då den är full av skitklubbar, prostitution och anpassad för turister, men ville ändå visa den för min kompis då det är här de flesta turister festar i Tokyo.
Väl tillbaka i Asakusa gick vi till en bekant bar och för kvällen var det karaoke. Mellan de japanska kvinnornas såg han jag riva av allt från Ziggi Stardust till When you where young. Det blev även duetter av Guns n Roseslåtar med min vän. Härligt att kunna bocka av karaoken på resan, blev aldrig någon norebang (karaoke på koreanska) i Korea.
Avslutningen på aftonen blev ännu mer udda. Det visade sig att några av de andra gästerna i baren höll på med musik och dansuppvisningar. En kvinna tog fram en fiol och började spela och en annan började dansa. Dansa är väl kanske att ta i, det var mer rörelser på golvet till fiolens toner. Den dansande kvinnan var kanske i 45års åldern och rullade runt och gjorde olika gymnastiska övningar. Mycket mycket udda. Men det är väl sånt jag åker till Tokyo för att få uppleva. Har väldigt svårt att föreställa mig att det ska hända på slutet av en kväll i Sverige.

Tr
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige