Hemma igen

onsdag 30 maj 2018 Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Som vanligt känns det overkligt att vara hemma igen. I går morse promenerade vi omkring på gatorna i Peking och nu sitter jag här, hemma vid skrivbordet. Vi har rest i mer än 17 timmar och jag kände mig ganska mörbultad när vi kom hem. Trots att vi reste så långt igår har tiden gått sakta.  Eftersom vi reste västerut så tjänade vi in flera timmar. Vi åkte kl 7.15 från hotellet och steg innanför dörren hemma prick kl 18, samma dag.

Det kommer ta tid att smälta allt vi varit med om på denna resa. Jag är imponerad av resebyrån som har ordnat så bra med guider och allt. Allt har rullat på otroligt bra. Det var första gången vi åkte på en sån här gruppresa och det har definitivt varit värt pengarna. Jag tror inte vi hade hunnit med att se och göra lika mycket om vi hade ordnat resan själva.

När vi flög hem igår kunde vi titta ner på samma rutt vi åkte med tåget. Vi såg Gobiöknen från ovan och Bajkalsjön. Vi passerade Ulan Bator och Irkutsk, Yekterinburg och Uralbergen. Det var en häftig känsla att vi bara för några dagar sedan befann oss just där nere. Det har varit en fantastisk resa och det roligaste har varit att få göra den tillsammans med mamma och pappa.  Jag tror de har njutit lika mycket som jag, om inte mer.

Nu tar vi farväl av denna resa och bevarar alla fina minnen i hjärtat!

Bilder kommer snart.

Anna Malmström
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Kommentarer
Postat av Kerstin Elisabet Westergren

Det har varit spännande att följa er på den här resan! Kanske nåt man ska ta efter? Vilka åkte ni med? (fast det står kanske i början?)
Hälsa mor o far!
KerstinW

Anna Malmström
anna_malmstrom Publicerat

Hej! Kul att du följde med på resan. Vi åkte med Iventus och de kan verkligen rekommenderas! /Anna