Dag 7

fredag 1 juni 2018 Belek Belediyesi, Turkiet

Idag ska vi besöka de som sponsrar vår resa.
Läderfabrikanter och guldsmedar. På väg till Antalya stoppar vi först vid en stor läderaffär/fabrik. Efter en kort info släcks ljuset och en Catwalk startar med läderklädda damer och en herre. Flott värre. Sen får vi botanisera och prova bland 30000 läderjackor. Under hela tiden följs man av en efterhängsen säljare...man vill bara komma UT. Vägen ut till frihet går i vindlande korridorer, kantade av diverse påstridiga försäljare. Till slut har de flesta av oss kommit ut, mer eller mindre chockade av denna upplevelse. De flesta av oss är vana resenärer, men detta var bland det värsta någon varit med om.
Nästa anhalt var guldsmeden. Jag vill gärna höra på introduktionen, men sen går jag ut. De blev sura😁. Meningen är ju att man ska köpa deras varor....
Det sista vi gör idag är att besöka Antalya Aqvarium men väldens längsta aqvarietunnel.
Som vanligt ganska häftigt, men inte det bästa vi sett. Blue Planet är bättre.
Nu har vi kommit "hem" till vårt hotell, Sapa, igen. Imorron bär det av till Göteborg.

Anne och Hans

Hans Axelsson
Senast aktiv - från Apelviken, Hallands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Jan Emanuelsson

Hej på er
Ingen dålig resa, många intryck att smälta och ni har ju fått se mycket på bara en vecka.
Sedan borde ni ju naturligtvis handlat lite guld och läderjackor........

Här hemma fortsätter högsommaren och det verkar som det skall fortsätta hela nästa vecka också
I morgon hoppas vi att tipsgudarna välkomnar er hem
Trevlig resa hem
Janne & Irene