Supernöjd med toaletterna
Supernöjd med toaletterna

Sista kvällen med gänget

lördag 9 juni 2018 Norje, Blekinge län, Sverige

Jäklar vad jag sov inatt. Med laddade batterier kör vi igen. Klackarna i taket.
Tänk att var man än är så har man rutiner. Här likaså. Äter en halvtorr macka med mjukost, resorb o vatten. Lite stök bland kläder och grejer. Försöker ju hålla lite fint, vet ju aldrig vem man får på besök. Till lunch idag serveras kasslergryta och nudlar och ett glas rött. Tom tog ju en nattdusch och jag vill ju inte gå omkring och stinka bredvid honom så bara att ta handduk och duschkräm och ställa sig i kö. Kort och fin sådan. Stoppar i poletten. 4 minuter, 30 kronor. Skyndar som attan och inser att 4 minuter är rätt lång tid. Håret tvättas ej, fortsätter med mina flätor.
Har inte så mycket på schemat idag så det blir häng med våra vänner till halv 2. Med vin och chips slutar det som oftast. Tiden rusar iväg. Jag vill lyssna på Wilmer X men räcker ju med några låtar och längst fram behöver jag inte stå.
Nere på området går jag mot toaletterna och skickar pojkarna att köpa dryck. Trodde att vi hade toabågen som mötesplats, men tydligen missade jag att vi skulle mötas vid gratismobiluppladdningsmodulen. Så jag irrade runt 20 minuter innan någon saknade mig. Men med det läge dom hittat så kunde jag ju inte bli arg på dom. En egen terass med härlig utsikt och palmer.
Bokning nr 2 jag gjort för dagen blev inte godkänd och det blev pojkarna som vann. Slade nästa att lyssna på. Tillbaka till slänten igen och hittar en precis lagom plats att lägga vår filt. Tom hamnar bredvid en lite udda typ. Han blev erbjuden lite röka, men svarade att det inte riktigt var hans grej. Ok för honom och sedan snackade han under hela Slade konserten. Jäkla vilken rolig liten kuf. Han bjöd verkligen på bitar ur sitt liv, som han tagit tillbaka, även om han spred lite Amsterdamdoft.
Hann precis lyssna på sista låten på Pain. Alltid något.
Man blir hungrig att vara på festival och här finns det mycket god och bra mat att välja på.
Jag tar ett eftermiddags mellis med Peder. Vildsvins kebab. Riktigt god, i pitabröd. Tom var inte hungrig bara sugen på något så han slog till på en dounat glass. Tror vi missade att fota den. Men tänk er en chokladdounat med glass och dajmkulor. Roligt udda.
Har ett längre uppehåll och vandrar hem till brudarna. Blev en härlig skitsnack och gapskratts eftermiddag. Hela Sölvesborg hörde nog oss. Kan inte bli annat när man bor granne med en som har bettskena både uppe och nere 😅 och en som bitit sönder sin.
Shortsen stannar hemma ikväll då det har börjat blåsa o en viss kyla känns. Dock fortfarande minst 20 ☀️ grader ute. Vet, jag är lite känslig.
Tarja ska visst vara en bra sångerska från Nightwish. Nja ingen av oss är nog fan av operarock. Då det är lite halvtunt i musikschemat, kan kanske bli så om man matats med musik i flera dagar och man kan ju inte gilla allt,  så vandrar vi runt lite bland matstånd, kläder och grejer av alla de slag som kan tänkas locka festivalmänniskor. Tom hade tänkt att köpa en Brooklyn T-shirt han sett personalen bära, men se det gick inte. Alla var visst slut.

Blir bara en delad pizza med Peder idag som middag, behöver bara fylla på lite. Dock börjar råvarorna ta slut, hm Tom fick sin högrevs burgare och var väl rätt nöjd.
Kvällens grupp är Judas priest. Känner inte riktigt att det är min smak men några låtar kunde man ju. Rockgubbarna är ändå rätt bra, dom är ju uppe i en ålder av närmare 70 år. Lite imponerad är man.
Kvällen slutar med tjejerna, pojkarna o Peter på vår uteplats. Det kommer förbi en ensam kille från Norrbotten vars vänner tydligen knoppat in för kvällen. 2 bröder med konstig humor och pyntat sig med jäger bandanas och annat jägeroranget. Vår tyske vän hittar också en stol att slå sig ned i. Han visar sig vara en riktig rocker och berättar om konserter och festivaler han besökt.
Tom tackade för sig lite tidigare då han är ansvarig för hemfärden. Klokt beslut. Kvällen slutas kl 3 med kofta o filt. Riktigt rått o fuktigt ute.
Imorgon väntar hemfärd. Trist men man måste kanske tillbaka till verkligheten för att kunna dra ut igen.

Annika Bergström
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige