Midsommarafton

fredag 22 juni 2018 Barcelona, Katalonien, Spanien

Vi började med sovmorgon till 10:00 och gick ner och åt frukost vid halv elva (den serveras fram till tolv!) Grym frukost som krävde 9 bilder för att få med allt! 🤣
Sen tog vi t-bana till de äldre kvarteren Barri Gotic. Där tittade vi på kyrkan San Maria del Mar. Vi hade inte lyckats pricka in tiderna för gratis inträde så vi gick vidare. Tog t-bana till den stora loppmarknaden Mercat del Encants.
sen tog vi spårvagnen (Tram) till Vila Olìmpica. Lite lek i en park och sen ner till strandpromenaden. Vidare upp igenom La Barceloneta där vi satte oss på en liten Tapas bar och delade på en spansk fish'n chips.
Stärkta av mat och vila började promenera hem mot hotellet. Vi passerade det häftiga Palau de la Música Catalana och Plaça de Catalunya.
Nu ligger vi på rummet och har en sen siesta för att senare ta oss till Font Màgica och titta på ljusshowen och äta middag.
Vi hann precis fram till fontänen innan det började men för att kunna se bra och filma så stannade vi på andra sidan gatan. Showen var väldigt majestätisk trots att musiken inte hördes så bra där vi stod. Tog bara ett par bilder, men livesända nästan allt på FB.
När det hade pågått i tre kvart så började vi gå mot tunnelbanan och på vägen stannade vi och tittade på några killar som uppträdde på torget. Streetdance/breakdance och akrobatisk. Imponerande.
När vi kom ner i t-banan var det så mycket folk att vi valde att vänta på nästa tåg som vi tog till Diagonal nära vårt hotell. Nu var klockan nästan elva och vi var hungriga och längtade till rummet. Noa ratade ett par restauranger och vi hann bli osams innan vi till sist sprang på ett Burger King. Noa blev glad och jag snarare lättad. Lite nuggets och chili cheeses senare var vi mätta och glada igen.
På väg tillbaka till hotellet slank vi in på en supermercat för att köpa traditionella efterrätten Kinder Joy 🐣
Glad midsommar på er