En natt snett emot Gare l'est

måndag 25 juni 2018 Paris, Île-de-France, Frankrike

Frukost på hotellet i Barcelona sen tåget till Paris där vi hade stora problem. Först hittade vi ingen biljettautomater, sen när vi köpt biljetter så fungerade dom inte. Trodde först att vi köpt fel sort som inte skulle fungera för spärrarna till pendeltåget. Kollade annat sätt att åka och bestämde osdför att ta buss. Då hittade vi inte ut, i alla fall inte till rätt buss. Kollade biljetterna igen och Jo dom skulle fungera. Letade efter bemannad biljettförsäljning, ställde oss i kö och nu var jag inte på särskilt gott humör. Vår plan var ju att snabbt checka in på hotellet och sen ta metron till en butik som säljer PoP-figurer, äta middag och sen i säng för att gå upp 06:15. Vi gick nya biljetter och rådet att hålla dom borta från mobilen. Suck, hade jag lyckats avmagnetisera de vi köpte i automaten?!
Nåja, nu tillbaka till ursprungsplanen men en halvtimme sena.
Pendeltåget från Gare de Lyon till Gare de Nord. Kvarteren för kändes väldigt synliga och massor av människor som verkade allt annat än lyckliga. Jag började känna att jag inte alls gillar Paris. Jag får nog ge det en till chans med mer tid och fler tips på mysiga kvarter i bakfickan.
Vi hittade lätt till hotellet och checkade in. Rummet var litet men helt ok. Det låg ju i alla fall väldigt nära stationen som vårt tåg går från kl.07:20 mot Frankfurt.
Nu gav vi oss av mot Pop-figurbutiken som låg precis på andrs didsn Seine (södra sidan alltså). Noa blev lycklig närn vi konstaterade stt halva butiken var fylld med PoP-figurer. Hsn köpte tre stycken plus två små. Nu var vi hungriga och satte oss på första bästa ställe. Det skulle vi inte ha gjort gör det var inget vidare och dyrt såklart då här i turistkvarteren. Nåja, vi åt upp och blev mätta men efterrätten tog vi på ett snnan ställe.
Tillbaka på hotellet spelade Noa in en "unboxing-video" med sina nyinköpta figurer. Nu ligger jag här i sängen och befarar att vår resdag imorgon ska bli tuff. I Frankfurt har vi bara 18 minuter på oss för byte mot Hamburg så jag hoppas att vi kommer fram i tid. I Hamburg har vi två timmar innan tåget till Köpenhamn. Framme där 22:30 och sen byte mot Malmö. Nu är klockan kvart i tolv och Noa sover sen en dryg timme tillbaka. Dags för mig att släcka ner och sova jag också. Godnatt