Inspelning av sommarlovsprogrammet och hemresa

torsdag 28 juni 2018 Malmö, Skåne län, Sverige

Vi gick upp kvart över sex och åt frukost på takterrassen. Sen checkade vi ut och tog bussen till Beijers park. Vi fick bra platser och det var roligt att se hur dom jobbade under repetitionerna och själva inspelningssekvenserna. Imorgon sänds avsnittet i barnkanalen SVT, så håll utkik efter Noas Barcelonakeps och våra neongröna ballonger!
Men det var varmt att sitta i solen från åtta till halv elva så jag som börjat känna mig förkyld var ganska mör när vi tog bussen tillbaka till hotellet för att hämta väskorna och gå till stationen.
Vi åt lunch på Burger king, köpte en bok till David och lite bullar, godis och dricka till tågresan. En halvtimme innan tåget skulle gå tog jag två Alvedon för jag kände mig ganska krasslig.
Tågresan gick bra men när vi hade tio minuter kvar till Stockholm södra kräktes en 6-årig kille precis bredvid oss. Han verkade helt oberörd och fortsatte prata om att spela kort, så oklart om han var åksjuk eller magsjuk.😵
Jag plockade fram våtservetter till pojkens mamma och sen packade vi snabbt ihop våra grejer och ställde oss vid dörrarna.
Vidare hemåt med pendeltåget och bussen och det var väldigt skönt att kliva innanför dörren hemma igen.
Noa packade upp alla sina nyinköpta PoP-figurer och sen promenerade han över till David som han längtat efter.
Nu ligger jag här och tittar på fotbollen och det känns lite konstigt att inte ha Noa intill.
16 dagar har vi varit borta. Det känns som betydligt mer men det är ju inte så konstigt när vi gjort och sett så mycket. Inte en enda hel dag utan utflykt eller sightseeing.

Kommentarer
Postat av Rosa

Välkomna hem! Det har varit väldigt roligt att följa ert äventyr!

Lotta
Rioja63 Publicerat