Åsnor i Otman och Las Vegas

måndag 9 juli 2018 Las Vegas, Nevada, USA

Vi vaknade i vanlig ordning tidigt och hoppade i poolen redan innan den öppnat. Första och enda inomhuspoolen på den här redan. Stor pool och dubbel jakuzi och bara vi!

Efter att ha packat körde vi ner till route 66 och en gammal klassisk restaurang på den. Sedan började vi köra den gamla 66:an, i början var det rak, bred väg om än med lite gropar och hålor. Snart förstod vi dock varför lastbilar och husbilar inte fick använda vägen. För då började vägen slingra sig. Efter en bra bit kom vi fram till Othman, en gammal gruvstad som övergavs och där åsnorna levt vilda länge.

Nu finns det affärer i de gamla byggnaderna och åsnorna går kvar, men man skall inte glömma att de är vilda. Sara fick ett lätt bett i benet av en hon klappade. Efter att ha gått fram och tillbaka på gatan var vi inne i en liten butik för att köpa ett tygmärke med Route66, ägaren samlade på mynt och frågade om vi hade något han kunde köpa, jag hade en gammal femkrona som han fick men eftersom han var rolig provade jag och frågade om han ville byta märken med oss så vi bytte bort ett scoutmärke.

Sedan gick resan mot Vegas vidare och vi stannade på casinot i Henderson och åt buffé. Framme i Vegas tog vi en vända på stripen innan vi checkade in och hoppade i plurret. Vi badade tills de kom och stängde på grund av blixtrar.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
Senast aktiv - från San Juan Capistrano, Kalifornien, USA