Varmt och svettigt...

måndag 14 maj 2018 Jaipur, Rajasthan, Indien

Tidig morgon, frukost och bussresa som vanligt. Fotostopp vid Vindarnaspalats där vi även fick se ormtjusare. Körde vidare till Amer Fort där vissa valde att rida elefant upp medan vi (som inte vill medverka till djurplågeri) och några andra åkte jeep. Väl uppe möttes vi av ett fint fort men framförallt försäljare som var makalöst på och himla irriterande, ala arabiska försäljare typ.

Efter detta stopp hos smyckesförsäljare innan vi åkte till ett lunch ställe följt av Jantar Mantar som var sjukt imponerande. Solur i olika former som slog på mellan 2-20 sekunder😳

Vi åkte sedan rikshaws genom Jaipur centrum (häftig upplevelse även om jag led med honom som trampade...fick extra dricks) och dess kaos innan Vindarnaspalats besöktes.

Slitna efter många aktiviteter så hoppades nog många på hotellet men nu blev det ett nytt försäljarstopp och det på ett mattställe. Lite andra saker i tyg hade de också.

Slutligen äntligen mot hotellet. Färden innehöll ett fotostopp men ligger vi helt slutkörda i våra sängar på hotellet.

Lotta Carina
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige