Läge ski in ski out

torsdag 12 juli 2018 Maribor, Slovenien

I utkanten av alperna ligger denna skidort, sedd som Anja Perssons favoritbacke med flera vinster i.

Vi bokade hotell vid backen, Hotell Arena, såg fint ut på bilderna och läget var helt ok. Men vi likt Stig Helmer hamnade i annexet. Rummet väl ok a la slovensk standard men korridoren var som tagen ur en skräckfilm. Känsla The Shining.

På hotellet bor även ett fotbollslag från Kroatiens högsta liga som befinner sig på träningsläger. Rätt sjysta backintervaller här i ”Anjabacken”. Dom var rädd glada när Kroatien vann, jag med men Calle vågade inte hurra när England vann. Känns rätt kul att vara i Kroatien när dom spelar VM-final.

Efter frukosten begav vi oss ut på byn. Tanken var att åka kabinbanan till toppen, men vi missade en tur och det skulle dröja för länge till nästa som det fick bli lite vandring på berget och i backen istället. Sommartid går de inte hela tiden. Hittade en monstersnigel i skogen, vad äter dom?

Anna Hammarin
Senast aktiv - från Backaryd, Blekinge län, Sverige