Gekås

torsdag 19 juli 2018 Ullared, Hallands län, Sverige

Idag gällde det att packa bilen på ett smart sätt så vi kunde få plats med det vi skulle handla.
När vi kom fram delade vi på oss. Stina gick för sig, Malin gick för sig och barnen gick för sig. Efter ca 1 timme ringde Elias och sa att de var klara. Efter lite missförstånd hittade vi på varandra och då kom även Stina som också var klar. Stina och barnen gick och fikade medans jag fortsatte handla. Det var toppen för då kunde jag gå i lugn och ro på leksaksavdelningen och mediaavdelningen och handla födelsedagspresenter och några julklappar.
Till slut kände jag att jag behövde en paus så jag anslöt mig till de andra och svepte en kopp kaffe, för nu ville de gå därifrån.
Vad tyckte vi då om Gekås? Ja, inte var det så billigt som alla sagt. Visst kunde man göra fynd men det vi var på jakt efter var inte billigare än näthandeln. En besvikelse var barnavdelningen. Utbudet var jättebra och stort upp till storlek 128. Men storlek 134-170 var inte mycket att ha. Köpte några linnen för 30 kr/st men det var det enda som var billigt.
Mina fynd blev 2 st bh (130 kr/st) och ett linne till Elias (10 kr).
När vi packat in allt vi handlat åkte vi vidare till Göteborg.

Malin Andersson