Nostalgi

tisdag 24 juli 2018 Luleå, Norrbottens län, Sverige

Oj så många härlig människor och nostalgiska platser vi träffat och besökt under våra dagar i Luleå.
Vi rullade in med husbilen på Ytterviksvägen i lördags eftermiddag och blev väl mottagna av Sten, Jonna och Molly. Barnen fann varandra väldigt snabbt trots att det var tre år sedan de träffades senast. På kvällen blev vi bjudna på grillad lax!

Söndagen bjöd på växlande väder och regnet hängde i luften men ville inte riktigt ge sig till känna. Efter en lugn förmiddag tog vi cyklarna och körde för att kolla in lägenheten på Malmudden där vi tidigare bodde och där Selmer bodde sina första veckor i livet. Vi fortsatte sedan cykelturen via Ettans båthamn, TuttiFrutti-husen, gamla bryggeriet, Länsstyrelsen, Gultzaudden, norra hamn tillbaka till Ytterviken. Ja, vilken nostalgisk rundtur i vår gamla hemstad!
Nostalgin fortsatte på kvällen då vi cyklade till Kronan-området för middag med mina student-kompisar och deras familjer. Vi bjöds på en utsökt middag med många skratt och härliga minnen.

Igår fick vi följa med Sten och tjejerna med båten till Klubbviken där vi solade, badade, åt lunch samt promenerade runt på ön. Härligt att få se Luleås fantastiska skärgård igen, och så körde vi ju även förbi Svartöstan där Joakim och jag bodde under min första tid i Luleå.
På kvällen blev det ett nytt kärt återseende då Tessan, Jimmy och Melwin bjöd på middag på Lulsundet. Ytterligare en härlig kväll med fina vänner, en ljum sommarkväll i Norrbotten.

Idag fortsätter vi till Jokkmokk!

Victoria Joakim Selmer
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige