I Tessos fotspår!

torsdag 26 juli 2018 Strömsund, Jämtlands län, Sverige

Efter en natt vid en sjö utanför Moskosel kom vi igår till Strömsund. Vi valde att inte köra så långt igår, dels för att det var fantastiskt väder men också för en del krämpor hos chauffören i form av nackproblem. På tal om chaufför så testade faktiskt undertecknad att köra ett par timmar under gårdagen! 😊👏🏻

Vi passerade under gårdagen en massa välbekanta ortsnamn såsom Hoting, Backe, Rossön och inte att förglömma Ivars bil. 😄 Nu vet vi vad det är för ställen Tesso pratat om under alla år vi känt henne! 👌🏻💖

I Strömsund checkade vi in på campingen och ägnade eftermiddagen på poolområdet samt spelade kort vid husbilen. Jag skrev till Tesso för att få experttips angående restaurangval för kvällen, jag blev uppringd och fick utlåtande om de flesta möjligheterna i Strömsund... Brosan Macke som fortfarande bor i Strömsund rekommenderade Hörnet och så fick det bli. Vi cyklade in till stan och käkade pizza och fick också träffa Macke som var där tillsammans med sin familj! 😊💖

På morgonen idag tog Joakim och jag en löprunda i skogen innan frukost. Sedan blev det poolhäng en stund innan vi strax före lunch packade oss iväg från Strömsund. Vi har 45 mil till stugan i Dalarna, så vi får se om vi mäktar med att köra hela sträckan under dagen eller om det blir en övernattning längs vägen. 🚐☀️

Victoria Joakim Selmer
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige