Sammanfattning

fredag 10 augusti 2018 Gotland, Gotlands län, Sverige

Denna gång blir det inga detaljbeskrivningar av dagarna. Eftersom vi endast är här en dryg vecka blir det ett par korta sammanfattningar av tiden på ön. Tindra har med en kompis på resan.

FREDAG
Vi åkte från Ängelholm strax före kl 19. För Nomis del av det premiär för en längre åktur i buren. Det funkade mycket bra. Vi åt en god matsäck (tack Berit och Verner!) i Ljungby och ankom Nynäshamn i god tid före avgång 02.30.

LÖRDAG
Vi var ganska trötta när vi anlände stugan lördag morgon. Det blev lite inpackning och därefter tog vi det lugnt. På eftermiddagen åkte vi in till Visby för att handla mat. Det blev middag i stugan på kvällen.

SÖNDAG
Mia och Rasmus hälsade på i stugan - fika. På eftermiddagen gick vi på Medeltidsmarknaden i Visby. Nomis och Tobias softade mestadels nere vid havet. Sen eftermiddag åkte vi till Fridhem och gofikade. Tjejerna fick skjuts hem av Mia. Elias och Tobias handlade i stan före hemfärd.

MÅNDAG
Vi softade i stugan på förmiddag och och efter lunch träffade vi syskonen Dolk i Visby. Tindra och S handlade på Öster. Vi avslutade Visbybesöket med Glassmagasinet.

TISDAG
Det blev en trevlig heldag på Fårö. Vi hade flyt (!) med färjan; väntan 0 sek på vägen dig och ca 15 min på vägen hem. Vi åt god medhavd matsäck vid Langhammar. Vi tog ett kort besök på Kutens.
På vägen hem åt vi kvällsmat på Max.
Nomis duschade på kvällen. Han såg ut som en riktig smutsgris så det var välbehövligt.

ONSDAG
Heldag vid Lojsta slott med Mia och Rasmus. Vi åt/fikade/badade/paddlade/myste hela dagen. Alla var helnöjda med dagen (och trötta på kvällen). Riktigt kul att alla testade att paddla (nja inte Nomis dock).

TORSDAG
En softdag. Tindra och S gick ner till Tofta strand och badade i flera timmar. Mia och Rasmus var där också och även Marie och Nomis stack ner. Elias och Tobias åkte till Medeltidsmarknaden och Elias köpte en replika av en flintlåspistol och därefter handlades kvällsmat på Willys.

Förhoppningsvis kommer bilder senare. Nu ska vi ut med Nomis.

Larstl
Senast aktiv - från Cha Am, Phetchaburi, Thailand