På tur igen

måndag 13 augusti 2018 Moyaux, Normandie, Frankrike

Startade med en kort tripp ner till Lovsjöns camping, söder om Jönköping. En trevlig liten camping där vi fick en plats med fin utsikt över sjön.
Dag 2 gick resan ner till Malmö. En härlig promenad på em i fina parken vid havet och Nikki fick kolla in sina kompisar kaninerna..
Natten blev intressant ösregn och blåst.
På morgonen blåste det fortfarande kraftigt, upp till 21 m/ s i byarna. Vi som skulle åka över bron hua. Det var en riktig skräckupplevelse.  Kändes som vi skulle blåsa av bron. Leif hade fullt upp med att parera husbilen, jag försökte hjälpa till med att burka, kan undra till vilken nytta. Riktigt glad att åka ner i tunneln . Även Leif erkände att det var riktigt otäckt. Framme i Danmark lättade, inser jag att vi ska ju åka båt också, inte min favorit, dax att jaga upp sig igen men jag är ju gift med Leif så det är bara att
" bita ihop". Färjeturen visade sig vara en baggis lite gung bara.
Övernattade på tyska landsbygden vid en bondgård, parkerade husbilen vid ett hjorthägn. Åt en schnitzel på restaurangen medan hönor traskade runt bordet.
Ut på Autoban igen efter en god natts sömn. In i Holland där vi stannade vid en vacker sjö. På kvällen kom en pizzavagn  och parkerade på campingen, massor av människor köade i timmar för pizza. Vi var tvungna att undersöka , helt otroligt de gjorde pizzor i vagnen och bakade i stenugn, förstår köandet.
Dagen efter lämnade vi Holland, skumpade och skakade oss igenom Belgien in i Frankrike över Pont de Normandie till en slotts camping i Normandie. Här stannar vi några dagar för ost cider och calvados provning.

Salute

Gunilla Gustafsson