4 stater senare.. New Orleans

tisdag 11 september 2018 New Orleans, Louisiana, USA

Igår lämnade vi Georgia på morgonen, for in i Alabama, genom Mississippi och slutligen Louisiana. Vi stod på rätt bra mao. Så bra att jag knappt tog några kort, iaf inga att visa.
Allt jag tänkte på var Forrest Gump i vanlig ordning. 😍

Vi kör blandat highways och mindre vägar. Ibland vill vi stå på och ibland se oss runt lite. Igår matade vi in en stad på gps och valde bort highway. Vi åkte genom en skog som var typ oändlig. Regnet hällde ned men vad gör det?! Vindrutan blir ren efter alla flygfän som inte ser sej för..
Plötsligt var det bara stopp. Vägarbete. Kul. Vi fick vända. Vända tycker vi inte om. Fann en ny rutt och kom in på väldigt små vägar. Till slut nådde vi ändå Biloxi vid kusten.
Körde sedan kustvägen, igen bortvald highway, hela vägen till New Orleans. Hamnade på bakgator och industriområden och förfärliga vägar. Inte för oss förfärliga, men för bilen. Huvvaligen!

Väl inne i själva hjärtat av NO, French Quarters, så insåg vi att just här skulle vi bokat rum. Jag har läst på skapligt, men visste inte alls hur det skulle se ut samt vara här. Vi körde runt runt, hungriga, törstiga och sugna på att kolla in stan.. Gatorna är gryyymt usla. Vi körde i ett hål som låg under vatten och PANG så vilade bilen på underredet mot asfaltkanten. 😱 Vi kom loss och inget syntes, men fasen vad jobbig känsla det var!
Jag höll koll på hålen i gatorna och Göran körde medans vi letade boende där bilen kunde få följa med, men vi fick ge upp

Fann ett skitmotell utanför stan. Kändes till och med som det inte var renbäddat, men ”blundade” och sparade massa pengar under tiden.. 🙃
Så vart vi hungriga men fann ingen restaurang som hade öppet, annat än Donken typ. Till slut fann G Grill and Chill. Förtjust, då han är tokig i chili, for vi in där. Jag var inte riktigt med på banan, men lite kul blev det allt när Chill var chilla, inte chili 😝😂 Återigen en jä*la hamburgare och pommes..
Fet, fetare, fetast. Intressant hur man kommer må och se ut när resan är över om några veckor... 🙈🐖🙈🐖

Nu bor vi på Best Western, urfint och dyrt. Vi har inget emot motell, men vi är lite snyggare på hotell, det kan inte hjälpas 😄😅

Frukost idag blev inte dom vi tänkt oss. Heller. En hink öl och nachos 😂👍

Sen gick vi vidare på byn och bestämde oss för en City-tour el en Hop-on/hop-off-tur. 500 resp 400/pers. Då kom jag på spårvagnen. Sagt och gjort. 15 (!) kr/pers och vi fick se Garden District vilket jag var mest intresserad av. Ett klipp!! 👍👍

Eftermiddag och kväll har vi lyssnat på massa musik. Blues, jazz och rock, precis som sig bör.

Vi har det för grymt bra! 😍
Görsn sover och jag skriver dagbok. Vill inte sova, vill njuts lite av dyra rummet 😂

Christina Svärd
Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Kommentarer
Postat av Janne Gnipe

Har varit på resa 1,5 veckor gick upp 3 kg: Hur många kilo ska ni vara borta?
Avis på all bra musik ni fått lyssna på. Ha det bra.

Christina Svärd
Chris68 Publicerat

10-12 hade jag tänkt... 😂😱😝 Ja, Göran nämner dej med jämna mellanrum: Det HÄR skulle Gnipe gilla!! 😄