Transportdag

fredag 28 september 2018 Istanbul, Turkiet

Uppstigning 05:20. Taxi till Alicante flygplats 06:00. Frukost 07:00 på flygplatsen. Eurowings till Wien 08:50. Landar i Wien 11:35. Lång väntar på de incheckade ryggsäckarna och det hann till och med bli lite nervöst när bagagebandet stannade som om att allt hade kommit men inte våra ryggsäckar........skulle det börja strula direkt??? 10 minuter senare drar bandet igång igen och vårt bagage kommer. Checkar in på Turkish Airline och lyfter 14:10 och landar 17:35 lokal tid i Istanbul. Tokmycket folk på flygplatsen och givetvis toklång kö i passkontrollen som givetvis får en datorkrasch när vi stått i kö i ca 1,5 timme och bara har 10 personer kvar innan det är vår tur. Tokvarmt och ny toklång väntan och tokmånga turkiska passpoliser som fnittrar lite smått hysteriskt och vet inte var dom ska ta vägen. Ca 45 minuter senare går man över på analog hantering.......
Kraftigt försenade letar vi rätt på våra ryggsäckar och tar en taxi till Sphendon hotel och får reda på att vi bokat rum i annexet. Tänker direkt på Stig-Helmer och Sällskapsresan men det visar sig vara helt OK rum med havsutsikt över Bosporen.
Tar en sen middag på Bistro Hippodrome Restaurant runt hörnet som va kanon.

Stegräknaren:
Britten 8414 steg
Niclas: 9589 steg

Niclas Jansson
Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Kneckedicken

😀Va tokigt det höll på och bli😜. Men så gött att ni är på väg. Och vilket par
snygga som 2 hollywoodstjärnor😍.
Ha det bäst

Postat av Laila

Hoppas resten av resan går utan strul för er. Ha det bäst. / Laila

Postat av Ove

Ni har ju ingen brådska 🥝🌶

Postat av Thulle

🙋‍♂️ Hallåeller! Underbart med lite Istanbuliansk logistik, men det blev ju bara bra till slut! Önskar er en alldeles fantastisk resa!

Postat av Thomas Johansson

Hej
Önskar Er en fantastisk resa . Antar att flugspöt fick plats i ryggsäcken.