De många intryckens dag

lördag 29 september 2018 Istanbul, Turkiet

Uppe 08:00. Frukost på hotellet. Hyfsad men inte mer. Drog till Blå Moskén. En av oss blev inte imponerad denna andra gången heller. Hyfsad "kåk" ändå men där alla kvinnor går runt som påskkärringar och så luktar det duktigt med tåbira då alla går barfota på heltäckningsmatta från tidigt långt bak i tiden.....
Direkt till Hagia Sofia. Grymt imponerande byggnad med tanke på att den byggdes för 1500 år sedan.
Efter en kopp turkiskt kaffe för en av oss och färskpressad juice för en annan så tog vi en titt på Basillica Cistern. Också ca 1500 år gammal.
Lite stissiga är nog turkarna i alla fall. Det kryllar av poliser med skyddsvästar och skarpladdade k-pistar. Plus en del militärer med pansarfordon.
Lunch på en turistfälla......
Efteråt körde vi Grand Bazaar. Ca 4000 butiker i ett enda jytter. Efter 30 minuter såg alla lika ut för en av oss....
Promenad ner till Kryddbazaren och därefter en koll på fiskarna på Galatabron. De fick mest småfisk.
Middag på "hemmaplan" på intetsägande restaurang men med fantastisk utsikt över Bosporen.

Stegräknare:
Britten 20151 steg
Niclas 18552 steg

Niclas Jansson
Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Rickard Oscarsson

Varmt och gött kan man tänka....

Postat av mia ardfors

Goingar 😍😍😍😍😍 Har läst högt för alla här 👍 Kram på er/ Mia, Björn, Inger,Rut o ungdomarna❤❤❤❤

Postat av nick

hmm Niclas du tar långa steg jämfört med frugan ... när man ser stegräknaren gör hon åttor runt dig .-)