Mer kultur och många steg blir det.....

söndag 30 september 2018 Istanbul, Turkiet

Snabb frulle och upp till Topkapipalatset. Fräckt palats där tom C XVI G skulle bli avundsjuk på vissa inrättningar. Tyvärr va skattkammaren stängd för renovering....
Lunch på turkiskt vis på kudde och lågt bord. Bra och enkelt när man är byggd som ett fyrtorn. Grymt god mat och det gick bra att vika ihop sig så man satt ok.
Vidare till Galatatornet. Groteskt lång kö för att gå in så vi nöjde oss med en kopp på utsidan.
Knallade tillbaka över Galatabron och upp till Süleymaniyemoskén. Schysst utsikt och vi nöjde oss att hålla till på utsidan här också.
Lullar vidare hemåt mot hotellet och käkar en tidig middag vid 19:00.
Nytt highscore noterat i antal -"No thanks" idag. Strax över 500 st. Många som ville sälja på oss saker och att vi skulle äta hos just dem.

Stegräknare:
Britten 24 252 steg
Niclas 23 022 steg
Orättvist med långa ben. Eller hur Old Nick? 😉

Niclas Jansson
Senast aktiv - från Draget, Hallands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Kneckedicken

Skulle vart en syn och se dig vid bordet. Du som är så smidig på gränsen till vig. Skönt och läsa att ni har det bra. Du får göra lite tvåfotsdribblingar så vinner du lätt👍😜

Postat av Rickard Oscarsson

Snittar ni dessa steg, så är det ingen idé att jag ens laddar min Garmin😀😉 ...om ni dessutom börjar gå omvägar för att slippa försäljare så får jag använda en stegräknare på vardera arm...