Från Kolkata till Kerala

lördag 6 oktober 2018 Kerala, Indien

6:e oktober började med att klockan ringde 05.30. Gjorde oss snabbt i ordning och packade ned det sista. Var först i frukostmatsalen. Hann inte äta utan vi fick med oss var sin matbox innehållande vatten, frukt, en stor muffins, en donuts och en chokladöverdragen donuts m a o en smaskig och kaloririk frukost.Transfer till flygplatsen kom kom 07. Hela resan Kolkata via Bangalore till Mangalore gick utan några större problem förutom att en sladd hittades (som vanligt) i Eskils resväska (men den skulle ju ligga där). Det var i och för sig några kontraorder från flyget angående vilken gate som gällde till Mangalore. Väl där visade det sig att flyget glömt packa med rollatorn vid bytet i Bangalore. Fick då vänta 3 timmar till nästa flyg från Bangalore kom. Under väntetiden blev vi bjudna på chaite och en snackbox med vatten, nötter, chips och ännu mer kakor. Efter ganska exakt 3 timmar landade planet och rollatorn var med. Tre timmar senare, kl 22.15, kom vi rätt utslagna fram till resorten. Den verkar jättefin och vi hör vågornas skvalp från havet. Tyvärr är det kolsvart ute men vi får göra en utforskning imorgon. Lite rostat bröd och när klockan nu är 00.30 är det dags att sova.
​​​​​

Familjen Bergén
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Kommentarer
Postat av Eva-Britt Bengtsson

Roligt att läsa om er resa. Förstår att det varit många strapatser men ni verkar ju trivas ändå och gilla läget. Ha en fortsatt fin resa. Hälsningar Eva-Britt o Lasse